Wyniki wyszukiwania grafik - "historia" |
Ol49-31199 odsłonZ trzema zabytkowymi wagonami i SN61-133 czekają na transport do Białegostoku.
Kwiecień 2009r.
|
|
SM42-002421 odsłonTak swój żywot zakończyła najstarsza PKP'owska stonka nieopodal zamkniętych hal nieczynnej lokomotywowni w Ełku.
23.10.2012r.
|
|
EU07-373916 odsłonManewruje w Sokółce.
Sierpień 2001r.
|
|
Wąskotorowy pług odśnieżny242 odsłonRównież pług z 1908 roku doczekał się remontu. Zostało także zrobione wnętrze, które jest udostępnione dla zwiedzających.
28.05.2016 r.
|
|
SM42-002395 odsłonNajstarsza "stonka" w PKP JESZCZE wystawiona jako eksponat na terenie Ełckiej Kolejki Wąskotorowej.
07.07.2011r.
|
|
Ok1-266243 odsłonPrzemeblowanie na stacji w Ełku... Wszystkie parowozy są szykowane do wyjazdu w różne części Polski.
Ok1-266, parowóz wyprodukowany przez Maschinenbauanstalt F. Schichau, Elbing/Westpreußen w 1921 roku jako pierwszy zmienił, po 19 latach, miejsce postoju. Parowóz większość czasu pracował w Szczytnie, w 1978 roku został skreślony z inwentarza w Ostrołęce, gdzie od 1987 do 1996 roku stał jako pomnik. W tym roku został przewieziony do Ełku do muzeum, które jednak nie powstało... Teraz, po wielu latach znów zmieni miejsce pobytu. Ciekawe, jaki czeka go los...
11.08.2014r.
|
|
Ol49 opuszczają Ełk...316 odsłonOd prawej: Ol49-9, Ol49-61 i BR285-129, który tego dnia poruszał wszystkie te piękne parowozy...
Chwilę później BR'ka podczepiła się do Ol'ki 9 i podczepiłą ją do 61'ki.
11.08.2014r.
|
|
Ol49-9297 odsłonPo wielu latach przerwy znów jedzie... Parowóz został wyprodukowany w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w 1952 roku. Na początku pracowała w Rzeszowie, by po kilkunastu latach zasilić szeregi MD Ełk (dokładnie w 1970 roku). Tu pracowała do 1991 roku, gdzie dokładnie 30 października została skreślona z inwentarza. Teraz oczekuje już wraz z Ol49-61 na transport do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej.
11.08.2014r.
|
|
Ol49-61305 odsłonParowóz został wyprodukowany w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w 1953 roku. Po kilku latach pracy w Warszawie, Łodzi i Trzebini trafił, w 1968 roku, do Ełku. Tu pracował do 1993 roku, 4 czerwca został skreślony z inwentarza. Na zdjęciu, już po przestawieniu na inny tor, oczekuje na transport do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej.
11.08.2014r.
|
|
Ol49-9331 odsłonPo wielu latach przerwy znów jedzie... Parowóz został wyprodukowany w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w 1952 roku. Na początku pracowała w Rzeszowie, by po kilkunastu latach zasilić szeregi MD Ełk (dokładnie w 1970 roku). Tu pracowała do 1991 roku, gdzie dokładnie 30 października została skreślona z inwentarza. Teraz oczekuje już wraz z Ol49-61 na transport do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej.
11.08.2014r.
|
|
Ty2-1258 "Franciszek"398 odsłonWcześniej już przedstawiany przeze mnie parowóz opuszcza swe wieloletnie miejsce postoju... Jak tylko organizator dostanie wszystkie niezbędne pozwolenia, parowóz pojedzie wraz z kilkoma wagonami do Oleśnicy, gdzie czeka go lepsza przyszłość...
11.8.2014r.
|
|
Ty2-1258 "Franciszek"453 odsłonWcześniej już przedstawiany przeze mnie parowóz opuszcza swe wieloletnie miejsce postoju... Jak tylko organizator dostanie wszystkie niezbędne pozwolenia, parowóz pojedzie wraz z kilkoma wagonami do Oleśnicy, gdzie czeka go lepsza przyszłość...
11.8.2014r.
|
|
Ok1-266236 odsłonJuż na końcowym etapie formowania składów, które niedługo opuszczą Ełk...
11.08.2014r.
|
|
Ok1-266246 odsłonTym razem od strony kotła (Vulcan-Werke Stettin 3660/1920).
Najstarszy wrak stojący w Ełku jest szykowany do transportu...
Parowóz ten w 2005 roku zakupiło Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei za symboliczne 1000 złotych. Do 2014 roku parowóz ten mimo to stał w rządku wraków na bocznicy ełckiej stacji. Z owego rzędu został wyciągnięty 5 września 2014 roku przez BR285-130 należącą do Lotosu i przestawiony na widoczny na zdjęciu tor. Do dnia dzisiejszego, tj. do 14 września, parowóz stoi w tym miejscu. Pewnie w niedalekiej przyszłości wyruszy do nowego miejsca.
5.09.2014r.
|
|
Ok1-266263 odsłonNajstarszy wrak stojący w Ełku jest szykowany do transportu...
Parowóz ten w 2005 roku zakupiło Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei za symboliczne 1000 złotych. Do 2014 roku parowóz ten mimo to stał w rządku wraków na bocznicy ełckiej stacji. Z owego rzędu został wyciągnięty 5 września 2014 roku przez BR285-130 należącą do Lotosu i przestawiony na widoczny na zdjęciu tor. Do dnia dzisiejszego, tj. do 14 września, parowóz stoi w tym miejscu. Pewnie w niedalekiej przyszłości wyruszy do nowego miejsca.
EDIT. Parowóz został wywieziony do Skierniewic w 3 częściach na naczepach tirów w nocy z 25 na 26 września 2014 roku.
12.09.2014r.
|
|
Ty2-1258 "Franciszek"374 odsłon"Franciszek" na kilka dni przed podróżą do Oleśnicy...
Ełk, 4.10.14
|
|
Ty2-1258392 odsłonStoi na torach bocznych stacji w Ełku. Parowóz wyprodukowany przez Henschel & Sohn w 1942 roku. W latach 60' jeździł w MD Białystok, w latach 1989 roku wpisany do inwentarza MD Ełk. Po 3 latach, 15 marca 1992 roku wykreślony z inwentarza.
21.04.2014r.
|
|
Parowozownia Ełk1378 odsłonLokomotywownia w Ełku właśnie była zamykana, przez co wszystkie lokomotywy i wagony, które nie należały do PKP Nieruchomości musiały być wyciągnięte z hali.
W tym gronie była OL49-3 (Ta po prawej) i 3 zabytkowe wagony. Zostały one zaciągnięte do Białegostoku.
Po lewej widoczne "pomniki" w postaci dwóch OL49 ze OL49-102 na czele...
Kwiecień 2009r.
|
|
SU45-018966 odsłonNa bocznicy w Sokółce.
Sierpień 2001r.
|
|
|
|